dinsdag 7 juni 2011

Location Based Services: van Hype naar Hyper - Frankwatching

Location based services (advertising, marketing, ...) hebben de toekomst! Zoveel is wel duidelijk. Daarbij gaat het niet alleen om 'mobiel', maar echt heel specifiek om 'location based' informatie. Daarmee is deze ontwikkelen van groot belang voor de toekomst van destinatiemarketing en citymarketing. Het zal de weg openen om locatiespecifiek, actueel, persoonlijk en actiegericht de zichtbaarheid en vindbaarheid van locaties (steden, musea, hotels, restaurants, ...) te verbeteren. Daarmee zal het de mogelijk bieden om je te profileren bij iedere gewenste doelgroep.
Via apps als 'layar', 'accrosair' en 'broadcastr!' is het nu mogelijk allerlei informatie te koppelen aan een specifieke locatie (in de vorm van video, 2D/3D animaties en audio). In de de nabije toekomst zullen ongetwijfeld koppelingen gelegd worden naar 'kortingscoupons'. Echt interessant wordt het als er gewerkt gaat worden met profielen en je informatie ontvangt die toegesneden is op jouw profiel (en dus jouw interesses).
In dit artikel lees je meer over de huidige ontwikkelingen.

Location Based Services: van Hype naar Hyper - Frankwatching

Geen opmerkingen:

Een reactie posten